9an

När jag började nian tänkte jag "åhh kan inte detta året bara ta slut så jag får börja gymnasiet?" Jag längtade som bara den till gymnasiet och att börja ny skola osv. Men fy vad jag känner tvärt om nu alltså. Vill inte börja gymnasiet, vill inte lämna sätila skolan och alla vänner, trivs så bra i min klass och med alla människor i mitt kompis gäng, vill liksom inte släppa dem vilket det känns som kommer hända när alla börjar på olika skolor. Eller jag kommer antagligen inte gå på det gymnasiet som gabbe och filippa kommer gå på, så jag är lite rädd för att tappa kontakten.. :( Med alla mina vänner såklart. 
Tänkte inte heller att det skulle vara så svårt att välja gymnasium och linje osv. Denna månaden kommer jag gå på öppet hus i princip varje helg. Har varit på två stycken än så länge men ingen av de skolorna talade riktigt till mig, hvitfeldska var för stor och LM lite för liten. Jag vill verkligen gå på ett gymnasium i stan men det viktigaste är ju faktiskt att skolan är bra så det finns såklart en stor risk att jag kommer gå i mark ändå eftersom den samhälls linjen verkar väldigt bra! :) 
Vi får helt enkelt se...
Imon inleder vi sista terminen med 9B, ska kämpa på så gott jag kan, höjde mig en del denna terminen så hoppas på ytterligare höjning nu i vår terminen. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0