Att väga

Något som jag måste ta upp en liten snabbis är det här med utseende och vikt. Igår ställde jag mig på vågen för första gången på väldigt länge och blev sjukt chockad över siffran som stod där. Egentligen känner jag mig väldigt nöjd med min kropp, tycker jag är ganska smal men ändå med lite kurvor. Men när jag såg vad jag vägde började jag genast att känna mig tjock. Jag snackade med filling om detta och både vi känner samma. Hur onödigt är det inte att väga sig så länge man känner sig nöjd med hur man mår och ser ut. Det är inte konstigt att folk får ätstörningar osv. Vikt kan ju bero på så många olika saker och behöver inte över huvud taget betyda att man är tjock, men det är väldigt lätt att tänka så om man vet att ens vänner väger 10kg mindre, då är det inte så konstigt att man känner sig "tjock, stor, smal, spinkig" osv. Så länge du är nöjd med hur du ser ut så tycker jag det är helt onödigt att väga sig för det kan förstöra så sjukt mycket på ens självkänsla. Att jämföra sin vikt med andra är något av det dummaste man kan göra tycker jag.
Våga vägra vågen!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0