Gymnasium tankar

Så var det detta med gymnasium, under förra året kändes det som många av min kompisar redan hade bestämt sig vad de ville bli och vilken linje de skulle gå på gymnasiet medans det ända jag visste var att jag skulle börja något som kallades gymnasiet i princip. Men nu börjar det bli dags att tänka över detta på riktigt och alla kanske inte längre är så säkra på vad de vill ändå. Jag har fortfarande ingen aning men jag tror att jag vill gå ekonomi på gymnasiet iallafall! Sen vill jag gå i göteborg och inte i mark även om det verkar som en toppen skola. Men om jag ska gå i göteborg så måste jag antagligen söka till en friskola och dom är ju väldigt utsatta just nu eller vad man ska säga. 
Jag har väldigt lätt för att oroa mig för saker och ting och tänka mycket på det och så är det just nu, jag går omkring och oroar mig över vad jag ska välja för gymnasium, vilken linje, blir det en friskola? Om det blir det och den skulle stänga, vart ska jag ta vägen då? Åhh tycker verkligen detta är jätte jobbigt. Det är säkert fler som också tycker och känner som mig men det känns som alla redan är så bestämda på vad de vill och ska, har jag fel?

Åhh längtar bara tillbaka till sommaren, träffade Emma i stan idag och det fögyllde min dåliga dag! Vi han inte snacka så länge dock för jag var tvungen att leta prao plats som jag inte hittade.6





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0