Du

Tänkte skriva lite om självkänsla/självförtroende! Jag har inte bästa eller sämsta självförtroendet. Men jag tror att jag ofta känner mig snyggare än vad jag är, och det tycker jag är skönt för det tyder väll på att man är rätt så trygg i sig själv? 
Jag tänker väldigt mycket nu för tiden på när folk klagar på sig själva men det som stör mig mest är när någon jämför sig med någon annan tex. Jag är: tjockare, smalare, längre, kortare, fulare eller vad som helst. Om man säger det mitt framför en person typ jag är så ful du är snyggare än mig ungefär så, hur jobbigt är inte det? Tycker det kan vara taskigt att jämföra sig på det viset med andra människor! De kanske mår dåligt över deras kropp eller utseende, även om du vill vara smal eller kurvig i  kroppsformen som någon annan så betyder inte det att den personen vill se ut som den gör. Och om en person börjar att högt, rakt ut jämföra sig med andra människors utseende så börjar fler personer tänka på det, och då kanske de kommer på : men nej, min ögon är fula hennes är mycket snyggare.
Jag jämför mig med människor ibland, men det gör ju inte mig snyggare! Det får mig bara att må dåligt. Så även om jag inte tycker att jag är jätte snygg så försöker jag att inte bry mig om det jag inte gillar med mitt utseende, vissa andra människor kanske älskar min glugg, även om inte jag gör det. Så har jag också börjat tänka och se de sakerna som jag är nöjd med också. Man läser alltid det i tidningar typ: "ställ dig i spegeln och kolla på de sakerna du gillar med dig själv" så tänker jag alltid "bullshit" men det funkar faktiskt. Jag kan säga att jag uppskattar mina ögon, mina läppar och min längd! :) Så enkelt är det att börja uppskatta sig själv! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0