Funderar som vanligt

Här ligger jag i min säng, lyssnar på musik och funderar. Jag funderar över livet, vänner, självförtroende, utseende och sånt. Har läst så många saker på bloggar och sånt om självkänsla, familj och vänner idag. Alla säger såhär: du är fin precis som du är. Det spelar ingen roll om du är tjock, smal, fin eller ful. Även om det är sant så är det ironsikt att dom som skriver detta är skit snygga och har modell kroppar.
Sen tänker jag på bloggare. Alla dom stora och kända bloggarna, varför blev just de kända? En stor anledning till det tror jag är att de ser ut som de gör. De är snygga och ser ut som man själv vill se ut. Tex kenza, enda anldeningen till att jag läser hennes blogg är för att hon är snygg. Inte för att jag tycker det är kul att läsa vad hon har ätit till lunch.
Bloggare visar upp kläder på sina snygga kroppar. Alla kläder passar inte till alla men eftersom de flesta köper kläder för de tycker de ser så snyggt ut på andra så är det juh självklart att modeller ser perfekta ut likaså kända bloggare. Egentligen är det ju vi i allmän het som har bestämt att det är snyggast att se ut som victoria secret modeller. Det är ju faktiskt vi som bestämmer vad som är snyggt. Men vad är egentligen perfektion? Kanske faller alla för detta med smala, solbrända, perfekta männsikor bara för att man faller för vad andra tycker. Eller det är väll så? Man säger ju att man själv definerar perfektion och vad som är snyggt. Och det kanske alla gör, bara att många har samma defenition av perfektion. Eller är det bara grupptryck?
Detta var rörigt, vet inte riktigt vad jag ville säga med detta egentligen! Haha^^

Jag tycker de allra flesta människorna är snygga. Utseendes matchas liksom med personligheten enligt mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0